RUNDA 2 DE FINANȚARE – PROGRAMUL BUCUREȘTIUL PREGĂTIT

Aplicațiile pentru runda 2 de finanțare s-au închis pe 16 mai 2020 iar proiectele selectate pentru finanțare sunt aici. http://bucurestiulpregatit.ro/cinci-proiecte-care-pregatesc-orasul-pentru-cutremur-sunt-sustinute-in-runda-a-doua-de-finantare/

Ce ne propunem

Fundația Comunitară București lansează a doua rundă de finanțare din Bucureștiul Pregătit, fondul pentru cutremur și alte dezastre majore. Valoarea totală a finanțării pentru runda 2 este de 470.000 lei. Alături de partenerii fondatori ai programului, IKEA România, ING Bank, Lidl România, runda a doua de finanțare este susținută de Endava și Enel.

Ariile de interes pentru runda 2 sunt: (1) educare și simulare pentru cutremur în școli, (2) cursuri de prim-ajutor și pregătire pentru dezastre și (3) tehnologie. În cadrul celei de-a treia arii, apelul pe proiecte include și aplicarea pentru implementarea a patru soluții software dezvoltate de către Code4Romania în cadrul Civic Labs, soluții testate și dezvoltate pe baza unei cercetări exhaustive. Este și motivul pentru care apelul pe proiecte din runda 2 de finanțare a fondului Bucureștiul Pregătit inițiat de Fundația Comunitară București se desfășoară pe platforma Civic Labs.

Ne propunem să finanțăm cel puțin câte un proiect pe fiecare dintre ariile de interes ale fondului. Decizia finală cu privire la numărul de proiecte finanțate și sumele acordate fiecărui proiect va fi luată de către juriu, pe baza necesității relevate de bugetele aplicanților.  Finanțările vor fi acordate pentru o perioadă de maximum 12 luni.

Context local

DOR a documentat scenariul în care în București are loc un cutremur de dimensiuni similare celui din 1977, aici. Foarte pe scurt:

Un cutremur major se poate întâmpla oricând. Alte dezastre pot opri funcționarea orașului. Bucureștiul are peste două milioane de locuitori, mii de clădiri vechi sau înalte, metrou, un lac de acumulare cu un baraj vechi care poate inunda un sfert de oraș, cea mai mare rețea de distribuție a gazului și toate instituțiile care fac să funcționeze statul român (multe dintre ele cu sedii în clădiri cu risc seismic).

  • Există doar 3.000 de pompieri, personal SMURD și voluntari care ar putea interveni în caz de cutremur. Necesarul pentru oraș este de treizeci de ori mai mare.
  • În caz de cutremur, autoritățile italiene alocă un salvator voluntar la fiecare trei-patru persoane care necesită salvare.
  • În Istanbul, mai mult de 450.000 de locuitori ai orașului au fost instruiți în mod direct cum să reacționeze în caz de dezastru. În București nu există statistici.
  • Donațiile de sânge curente (50.000 de donații/an) nu acoperă jumătate din necesar, dar nevoia de după un dezastru va fi cu mult mai mare.
  • Un câine salvator poate salva până la șase persoane într-o oră dar are nevoie de antrenament constant și de atestare.

Banca Mondială estimează că la un cutremur major pierderile economice în București, de la viețile oamenilor la clădirile distruse, de la încetarea producției la asigurarea adăpostului și hranei pentru sinistrați – se ridică la mai mult de 10 miliarde de euro, adică 7% din PIB.

În octombrie 2018, Departamentul pentru situații de urgență (DSU) a făcut primul exercițiu major de cutremur din ultimii 20 de ani. Concluziile exercițiului confirmă ipotezele de mai sus.

Credem că Bucureștiul se poate ajuta și singur. Credem că putem reduce pierderile dacă facem un plan și îl punem în practică împreună. Riscurile unui dezastru scad dacă reducem vulnerabilitățile orașului și creștem capacitatea de mobilizare a comunității.

În acest context, Fundația Comunitară București, alături de partenerii fondatori IKEA, ING Bank, Lidl și împreună cu Endava, Enel și E-distribuție Muntenia, a lansat fondul de finanțare Bucureștiul Pregătit, prin care aduce împreună resurse pentru ca subiectul cutremurului și capacitatea tuturor de a se pregăti pentru el să urce pe agenda publică la un nivel care să facă diferența. Obiectivele fondului sunt susținerea și creșterea proiectelor care pregătesc bucureștenii și dezvoltă rețele de suport în caz de cutremur – prin sprijin financiar, know-how, comunicare – pentru ca acestea să aibă impact pe scară largă. Primele cinci proiecte câștigătoare în cadrul rundei 1 de finanțare lucrează deja în București pentru a ne pregăti mai bine pentru cutremur.

Educare și simulare pentru cutremur
în școli

Cursuri de prim-ajutor și pregătire pentru dezastre

Tehnologie
(hardware și software)

Pentru întrebări legate de fond și de procesul de aplicare:  ilinca@fundatiacomunitarabucuresti.ro sau 0735177590

IKEA România

IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a țară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din INGKA Group. Detalii pe www.IKEA.ro.

Viziunea IKEA: Să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni.

Misiunea IKEA: Să oferim o gamă largă de produse de mobilier, accesorii și decorațiuni pentru casă – funcționale și cu un design de calitate, la prețuri atât de scăzute încât cei mai mulți oameni să și le poată permite.

ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.

Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la pilonii strategici de educație financiară și antreprenoriat, dar și prin implicarea în proiecte sociale ce își propun susținerea comunităților locale și a persoanele care se află în situații dificile.

LIDL România

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 29 de țări la nivel mondial.

Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

Endava

Endava este o companie publică de servicii IT, cu peste 19 ani de experienţă în domeniu, lucrând cu unele dintre cele mai cunoscute branduri în industrii ca cea Financiară, Asigurări, Telecomunicaţii, Media şi Technologie, Retail şi Bunuri de consum. Prin soluţiile sale de Digital Evolution, Agile Transformation şi Automation, compania îşi ajută clienţii să atingă un nivel mai ridicat de interactivitate, flexibilitate şi eficienţă.

Endava are peste 5.900 de angajați în sediile sale din America de Nord, Europa de Vest și centre de livrare în România, Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia de Nord, Argentina, Uruguay, Venezuela și Columbia.

Alături de investiţiile făcute în consolidarea relaţiilor de lungă durată cu clienţii săi, Endava recunoaşte importanţa de a oferi angajaţilor săi oportunităţi de carieră pline atât de satisfacții cât și provocări. În acest fel, compania s-a poziţionat ca un angajator de top în anumite regiuni.

partenerii de afaceri.

Enel

Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, dar și al producției de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piața din România din 2005. Enel are aproximativ 3.100 de angajați în România și oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienți. Companiile E-Distribuție operează rețele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale țării: Muntenia Sud (inclusiv București) Banat și Dobrogea, acoperind o treime din piața locală de distribuție, și dezvoltă un program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, a siguranței și performanței rețelelor și implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.

Fundația Comunitară București

Fundația Comunitară București pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În opt ani de activitate, am adunat fonduri de la companii și donatori individuali și am finanțat peste 400 de proiecte și burse din București și Ilfov. Suma pe care am investit-o împreună în orașul nostru este de peste 1,5 milioane de euro (7,09 milioane de lei). Fundația Comunitară București este parte dintr-o mișcare globală, alături de alte 19 fundații comunitare din România și peste 2.000 în întreaga lume.