Cele cinci proiecte câștigătoare, runda 1 de finanțare
February 6, 202011 proiecte eligibile intră în jurizare, runda 2 de finanțare
May 20, 2020Am lansat a doua rundă de finanțare a programului Bucureștiul Pregătit
Fundația Comunitară București lansează runda a doua de finanțare din Bucureștiul Pregătit, programul de finanțare pentru cutremur și alte dezastre majore
București, 10 martie 2020
Fundația Comunitară București lansează a doua rundă de finanțare din Bucureștiul Pregătit, programul de finanțare pentru cutremur și alte dezastre majore. În valoare de 470.000 de lei, noua rundă de finanțare poate fi accesată prin aplicație pe www.bucurestiulpregatit.ro/runda-2/ până la data de 15 aprilie 2020. Finanțările vor fi acordate pe o perioadă de maximum 12 luni.
Alături de partenerii fondatori, IKEA România, ING Bank, Lidl România, programul Bucureștiul Pregătit este susținut și de Endava și Enel.
Programul de finanțare Bucureștiul Pregătit își propune ca niciun bucureștean să nu fie surprins nepregătit de un cutremur major. Dezvoltat de Fundația Comunitară București, programul a fost inspirat de articolul “Cutremur în orașul vulnerabil” al Georgianei Ilie, publicat de DOR în iulie 2017. Articolul detaliază scenariul unui cutremur de dimensiuni similare celui din 1977, care ar putea afecta până la 450.000 din bucureșteni și ar putea aduce pierderi de 7% din PIB-ul anual al României (potrivit datelor Băncii Mondiale).
A doua rundă de finanțare din Bucureștiul Pregătit va susține minimum un proiect din trei arii de interes: educare și simulare pentru cutremur în școli, tehnologie (proiecte de tip software și hardware) și cursuri de prim ajutor și pregătire pentru dezastre.
Aria de interes „tehnologie software” include finanțarea unor soluții dezvoltate de Code4Romania în cadrul Civic Labs, soluții testate și dezvoltate pe baza unei cercetări exhaustive. Este și motivul pentru care apelul pe proiecte din runda 2 de finanțare a fondului Bucureștiul Pregătit se desfășoară pe platforma Civic Labs.
Pot aplica organizații non-guvernamentale neafiliate politic sau echipe compuse din minimum trei persoane constituite ca grup de inițiativă fără personalitate juridică, care vor desfășura activitățile propuse în București sau în județul Ilfov.
Aplicațiile vor fi evaluate de către un juriu independent, din care fac parte Georgiana Ilie, COO DoR, autoarea articolului Cutremur în orașul vulnerabil, Alina Stan, Education Specialist, World Bank, Ela Bălan, Coordonator programe fundații comunitare, ARC, prof. Iuliana Armaș, Facultatea de Geografie, Mircea Ilie, Sustainability Leader, IKEA România, Silvia Mihăilescu, Director Marketing & Comunicare ING Bank, Cristina Hanganu, Director Comunicare & CSR, Lidl România, Roxana Cîrcu, Bucharest Delivery Unit Manager Endava, Andreea-Sonia Florian, Public Affairs Specialist Enel.
Proiectele selectate pentru finanțare vor fi anunțate până la data de 10 iunie 2020.
Calendarul complet, criteriile de eligibilitate, procesul de selecție, formularele de aplicație sunt disponibile pe www.bucurestiulpregatit.ro/runda-2/
“Știm că nimeni nu poate opri venirea unui cutremur și că din finanțări private nu putem consolida sutele de clădiri vulnerabile care s-ar putea prăbuși. Însă facem ceea ce știm bine, din primii opt ani de viață ai fundației: aducem comunitatea împreună să vorbim despre problema unui seism major și să găsim soluții. Strângem resurse de la companii și oameni obișnuiți, ca să creștem inițiativele din domeniu. Proiectele susținute în prima rundă de finanțare deja lucrează pentru binele tuturor, iar asta ne face să continuăm”, a declarat Alina Kasprovschi, director executiv, Fundația Comunitară București.
Începând cu această rundă de finanțare, doi noi parteneri susțin Bucureștiul Pregătit, Endava și Enel România, și se alătură partenerilor fondatori: IKEA România, ING Bank, Lidl România.
“Ne bucurăm să susținem programul Bucureștiul Pregătit și sperăm că experiența noastră în tehnologie software să ajute la pregătirea comunității locale, în eventualitatea unui cutremur major” a declarat Roxana Cîrcu, Bucharest Delivery Unit Manager Endava.
“Când vine vorba de dezastre naturale, precum cutremurele, sau fenomenele meteorologice extreme, nu poti fi niciodată prea pregătit. Inițiativa Bucureștiul Pregătit este menită să ajute la salvarea de vieți, oferind fonduri acelor proiecte care pot avea un impact major în acest sens. Tocmai de aceea salutăm astfel de proiecte, care ajută la creșterea nivelului de informații despre cum ar trebui să reacționăm în cazul unui dezastru major, precum un cutremur”, a declarat Alessio Menegazzo, Sustainability and Institutional Affairs Director în cadrul Enel România.
***
Pentru detalii legate de program vă rugăm contactați:
Ilinca Apetrei, Program Manager, Fundația Comunitară București
ilinca@fundatiacomunitarabucuresti.ro
Violeta Marian, Coordonator Comunicare Bucureștiul Pregătit, Fundația Comunitară București
violeta@fundatiacomunitarabucuresti.ro
Prima rundă de finanțare a programului Bucureștiul Pregătit
Proiectele susținute cu 475.000 lei în prima rundă de finanțare, lansată în aprilie 2019, sunt încă în curs de desfășurare:
Câini salvatori – Asociația Clubul Câinilor Utilitari: program de pregătire și atestare, de către MAI, pentru 10 câini de căutare și salvare.
Pregătit înseamnă protejat – Societatea Națională de Cruce Roșie din România, Filiala Sector 6: cursuri de prim-ajutor și pregătire pentru dezastre pentru 100 de educatoare din grădinițe și 45 de studenți.
Antisesimic District –ARCEN, în parteneriat cu Re:Rise, Asociația pentru Reducerea Riscului Sesimic: proiect pentru reducerea vulnerabilității la cutremur a comunității din cartierul Icoanei (District 40) prin educare, consultări publice, crearea unei hărți a vulnerabilității cartierului, maparea resurselor și dezvoltarea unei metodologii pentru alte cartiere din București.
STAR – Sistem de Transmitere a Alertelor prin Radio – Societatea Română a Radioamatorilor: creșterea capacității tehnice a rețelei de comunicații post-seism, dotarea și instruirea altor ONG-uri partenere aflate în colaborare cu DSU cu aparatură STAR.
Acordarea primului ajutor – Asociația Medigate: cursuri de prim-ajutor pentru locuitorii din București și Ilfov.
Detalii despre proiectele finanțate în prima rundă: https://bucurestiulpregatit.ro/proiecte-finantate/
Context local
Un cutremur major se poate întâmpla oricând și poate opri funcționarea orașului. Bucureștiul are peste două milioane de locuitori, mii de clădiri vechi sau înalte, metrou, un lac de acumulare cu un baraj vechi care poate inunda un sfert de oraș, cea mai mare rețea de distribuție a gazului și toate instituțiile care fac să funcționeze statul român (multe dintre ele cu sedii în clădiri cu risc seismic).
În București există doar 3.000 de pompieri, personal SMURD și voluntari care ar putea interveni în caz de cutremur, necesarul pentru oraș fiind de treizeci de ori mai mare. Donațiile de sânge curente (50.000 de donații/an) nu acoperă jumătate din necesar, iar nevoia de după un dezastru ar putea fi cu mult mai mare. Un câine salvator poate salva până la șase persoane într-o oră dar are nevoie de antrenament constant și atestare.
La un cutremur major pierderile economice în București, de la viețile oamenilor la clădirile distruse, de la încetarea producției la asigurarea adăpostului și hranei pentru sinistrați – se ridică la mai mult de 10 miliarde de euro, adică 7% din PIB, potrivit estimărilor Băncii Mondiale
***
Despre Fundația Comunitară București
Fundația Comunitară București pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În opt ani de activitate, am adunat fonduri de la companii și donatori individuali și am finanțat peste 400 de proiecte și burse din București și Ilfov. Suma pe care am investit-o împreună în orașul nostru este de peste 1,5 milioane de euro (7,09 milioane de lei). Fundația Comunitară București este parte dintr-o mișcare globală, alături de alte 19 fundații comunitare din România și peste 2.000 în întreaga lume.
fundatiacomunitarabucuresti.ro
Despre IKEA România
IKEA este o companie de retail mobilier și decorațiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. Marca IKEA a fost înregistrată în 1943, în Suedia. Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a țară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din INGKA Group. Detalii pe www.IKEA.ro.
Viziunea IKEA: Să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni.
Misiunea IKEA: Să oferim o gamă largă de produse de mobilier, accesorii și decorațiuni pentru casă – funcționale și cu un design de calitate, la prețuri atât de scăzute încât cei mai mulți oameni să și le poată permite.
Despre ING Bank
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.
Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la pilonii strategici de educație financiară și antreprenoriat, dar și prin implicarea în proiecte sociale ce își propun susținerea comunităților locale și a persoanele care se află în situații dificile.
Despre Lidl România
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre în 29 de țări la nivel mondial.
Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.
Despre Endava
Endava este o companie publică de servicii IT, cu peste 19 ani de experienţă în domeniu, lucrând cu unele dintre cele mai cunoscute branduri în industrii ca cea Financiară, Asigurări, Telecomunicaţii, Media şi Technologie, Retail şi Bunuri de consum. Prin soluţiile sale de Digital Evolution, Agile Transformation şi Automation, compania îşi ajută clienţii să atingă un nivel mai ridicat de interactivitate, flexibilitate şi eficienţă.
Endava are peste 5.900 de angajați în sediile sale din America de Nord, Europa de Vest și centre de livrare în România, Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia de Nord, Argentina, Uruguay, Venezuela și Columbia.
Alături de investiţiile făcute în consolidarea relaţiilor de lungă durată cu clienţii săi, Endava recunoaşte importanţa de a oferi angajaţilor săi oportunităţi de carieră pline atât de satisfacții cât și provocări. În acest fel, compania s-a poziţionat ca un angajator de top în anumite regiuni.
Despre Enel
Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, dar și al producției de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piața din România din 2005. Enel are aproximativ 3.100 de angajați în România și oferă servicii unui număr de 3 milioane de clienți. Companiile E-Distribuție operează rețele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale țării: Muntenia Sud (inclusiv București) Banat și Dobrogea, acoperind o treime din piața locală de distribuție, și dezvoltă un program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, a siguranței și performanței rețelelor și implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.